Az ismeretlen gróf Széchenyi István - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27703196
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T13:40:38+02:00
2015-08-03T13:40:38+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
@Mc Bear Lehet, hogy nem fejtettük ki nézeteink minden részletét. A kortárs pszichológiát sem határoztuk meg pontosan. Azt viszont állítjuk, hogy a barátság szereteten alapult a két nagy magyar esetében - és még sok-sok más magyar és nem magyar ember esetében is.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27703170
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T13:36:44+02:00
2015-08-03T13:36:44+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
@Gabor Ventilla Köszönöm, hogy szeretnél párbeszédben maradni velünk. Tényleg létezik ez a "levetkőzés" folyamat.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27702692
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T12:31:48+02:00
2015-08-03T12:31:48+02:00
Gabor Ventilla
http://blog.hu/user/970403
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia?full_commentlist=1#c27702122" class="reply_nick_987846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27702122 );">@Széchenyiek</a>: A kiskamasz lányomtól hallottam először a "katatón" szót, m,ire megkérdeztem, mit jelent. Erre a lányom azt mondta, hogy "ez az első idegen szó, amit én ismerek, és apa nem..." (No, azóta már több ilyen is van: ő kiválóan beszél angolul.)<br />
A felvetésedre: aki itt megnyikkan, az olyan pucérra vetkezik ez által, hogy az a leghelyesebb, ha tegeződünk.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27702648
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T12:27:18+02:00
2015-08-03T12:27:18+02:00
Mr. Bear
http://blog.hu/user/764193
Na, én ehhez csekély értelmű medvebocs vagyok, mert képtelen vagyok belátni, hol mond ez ellent a közelebbről nem definiált "kortárs pszichológiának". Már azon túl, hogy akkoriban ugyebár nem volt még fénykép, így eléggé nehezen nézegethették egymást a megismerkedésük előtt.<br />
<br />
Szóval hol állítja a kortást pszichológia, hogy nem alakulhat ki barátság két, egymást kölcsönösen tisztelő, lényegi kérdésekben azonos álláspontot képviselő ember között? <br />
<br />
Mellesleg Berzsenyi és Széchenyi a mai fogalmak szerint nyilvánvalóan nem barátok voltak, csak egymás tisztelői, elv-társai. Aligha vitatták meg egymással legmélyebb magánéleti ügyeiket, és nem osztogattak egymásnak életvezetési tanácsokat.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27702122
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T11:14:49+02:00
2015-08-03T11:14:49+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
@Gabor Ventilla: Berzsenyi a szellemi hagyatékát bízta Széchenyire.<br />
@Katatán Dzsentri: Nézzen vissza máskor is, talán lesz olyan cikkünk, aminek Önnek is érdemes időt szentelni.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27701852
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T10:43:35+02:00
2015-08-03T10:43:35+02:00
Katatón Dzsentri
http://blog.hu/user/100108
hát ezt kár volt elolvasni.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/08/02/szechenyi_es_berzsenyi_baratsaganal_csodot_mond_a_pszichologia/full_commentlist/1#c27701642
Válasz erre: Széchenyi és Berzsenyi barátságánál csődöt mond a pszichológia
2015-08-03T10:12:31+02:00
2015-08-03T10:12:31+02:00
Gabor Ventilla
http://blog.hu/user/970403
Hát persze, hogy a túlélésünkért is barátkozunk: Berzsenyi a hagyatékát bízta Széchenyire...
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27345492
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T17:58:29+02:00
2015-06-17T17:58:29+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27340354" class="reply_nick_987846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27340354 );">@Széchenyiek</a>: <br />
Teljesen mindegy, hogy a tb-t hogyan vonták le (sávosan vagy egységesen százalékosan) emiatt sem csökkent a nettó (és mivel az SZJA miatt sem, ahogy fejtegettük már, ezért összességében sem csökkent semmilyen bruttóemelésnél).<br />
Amiről legfeljebb szó lehet, hogy bizonyos értékeknél azonos bruttónövekedéshez csak kisebb nettónövekedés társult, mint más összegnél. De ez sem csökkenés ugyebár.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27345450
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T17:53:33+02:00
2015-06-17T17:53:33+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338582" class="reply_nick_85007" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338582 );">@belepo</a>: <br />
És egyébként ez ki a fenét érdekel? Az állam dolga az, hogy behajtsa az adót, akárhány kulcsos is. Hogy ha erre képtelen, arra nem az a megoldás, hogy jól beismeri és akkor inkább csökkenti.<br />
Mondjuk mindenki évente lelő 3 embert. Sajnos az állam nem bír megcsípni ennyi tettest, ezért inkább 1 ember lelövését legalizálja... Ember, szerinted ez egy érv ??<br />
Kíváncsi vagyok továbbá, hogy egy lineáris mondjuk 60%-os adót hányan próbálnának elcsalni? Esetleg hányan választanák a 10-20-35%-os progresszívet helyette.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27340840
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T09:56:52+02:00
2015-06-17T09:56:52+02:00
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338138" class="reply_nick_201980" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338138 );">@Boka1</a>: Én ugyan nem utálom a kékgallérosokat. Felfogtam, hogy az ő munkájuk nélkül az enyém sem érne semmit. És ezzel ők is így vannak, még ha nincsenek is tudatában.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27340796
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T09:51:46+02:00
2015-06-17T09:51:46+02:00
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337360" class="reply_nick_957853" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337360 );">@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül</a>: A kommunizmusban nincs egyenlőség. Teljesen szubjektív dolgok alapján (pl párthűség, a vezér bizalma, intrika) jutnak egyesek kivételezett helyzetbe. Ennél ezerszer jobb a piacgazdaság, ahol - a kommunizmustól eltérően - egyszerűen tehetséges és szorgalmas embernek is van esélye felemelkedni. Ismétlem: van esélye. A kommunizmus még ezt az esélyt is megtagadja tőle.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27340374
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T09:02:29+02:00
2015-06-17T09:02:29+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338808" class="reply_nick_1006816" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338808 );">@Ortodox</a>: Köszönjük a hozzászólást. Hasonlót fejtegetünk mi is @vakpad hozzászólására adott válaszként.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27340354
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-17T09:00:21+02:00
2015-06-17T09:00:21+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338900" class="reply_nick_35823" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338900 );">@vakapad</a>: A határösszeg feletti rész adózik többet, ez igaz. De amikor a bruttó béremelés nem feltétlenül járt nettó növekedéssel is, akkor társadalombiztosítási járulékot nem sávosan fizettünk. Ha, tehát, annyival lett több a bér, amennyivel több lett a társadalombiztosítási járulék, akkor ott voltunk, ahol a part szakadt.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338900
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T22:32:42+02:00
2015-06-16T22:32:42+02:00
vakapad
http://blog.hu/user/35823
T. Széchenyiek!<br />
<br />
"Számos példa volt arra, hogy valaki azért keresett nettó kevesebbet, mert bruttó nőtt a bére és ezzel egy magasabb adósávban találta magát."<br />
<br />
Ilyen példából matematikailag nem létezhet egyetlen darab se. Ha egy magasabb adósávba lép valaki NEM a teljes jövedelmére vonatkozik a magasabb kulcs, hanem csak a határösszeg FELETTI részre. Amennyiben nem érthető, javasolnék egy szakemberrel való konzultációt.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338808
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T22:19:22+02:00
2015-06-16T22:19:22+02:00
Ortodox
http://blog.hu/user/1006816
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338582" class="reply_nick_85007" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338582 );">@belepo</a>: Ballibsikkel felesleges adóról vitatkozni. Tudjuk milyen adót kapnánk tőlük...magasat.<br />
<br />
Nem az a lényeg, hány kulcsos, az mind1. Az a lényeg h egy adott összegü jövedelem mennyi terhelést kap összesen (adó+munkaadói/vállalói járulékok)
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338574
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T21:48:53+02:00
2015-06-16T21:48:53+02:00
Ortodox
http://blog.hu/user/1006816
Nem kell az 1kulcsost védeni, hanem csokkenteni kell.....
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338398
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T21:30:24+02:00
2015-06-16T21:30:24+02:00
Papp Levente
http://blog.hu/user/789644
A többkulcsos adó nem ellenkezik az emberi egyenlőség elméletével. Ugyanis a puszta megélhetés egy gazdagnak sem kerül többe, mint egy szegénynek. A bevétel növekedése egy idő után már csak luxus javakban való tobzódáshoz, felhalmozáshoz vezet. Egy gazdag sem tud 100* több rántottát megenni, bármennyire is szeretné és futja neki rá. Egy gazdag sem tud egyszerre 2 lakásban lakni, bármennyire szeretné. Egy gazdag sem tud több fogat aranyra cseréltetni mint max. 32-öt. Egy gazdag sem tud egy pár cipőnél többet egyszerre a lábára húzni, bár előbb utóbb talán a génmódosítás megoldást ad erre a problémára. De a viccet félretéve Visnyei Laszlo hozzá szólásában már megírta mi az igazi probléma. Az ha a pénz már nem a valódi javak termelése árán szaporodik. Semmi nem kényszeríti a tőkével rendelkezőket, hogy beruházzanak valami kockázatos vállalkozásba ha semmit tevéssel is kereshetnek. Az meg egyszerű matematika, hogy akinek kezdetben több van, annak szépen lassan hatvány függvény szerint nő a jövedelme. Szóval kevés károsabb dolog létezik a gazdaságban mint az egykulcsos adó.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338166
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T21:04:58+02:00
2015-06-16T21:04:58+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27338028" class="reply_nick_82887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27338028 );">@Trisi</a>: <br />
Feltételezem, te mint vállalkozó ennek szellemében kiemelkedő fizetést is adsz az alkalmazottaidnak és rendszeresen emeled is azt...<br />
Vagy beéred annyival, mint amennyit a többiek is adnának nekik, és a megmaradt 3 milliót inkább zsebrevágod te.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338138
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T21:02:06+02:00
2015-06-16T21:02:06+02:00
Boka1
http://blog.hu/user/201980
Egykulcsos adó az igazságos. Aki többet keres, az többet kockáztat és többet költ. Aki kevesebbet, az meg irígy .... A kék gallérosok mindig utálni fogják a fehér gallérosokat. Amíg világ a világ. És fordítva....
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338132
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T21:01:23+02:00
2015-06-16T21:01:23+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337866" class="reply_nick_82887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337866 );">@Trisi</a>: <br />
"Viszont a progresszív adó elősegíti hogy a legalsó kulcs felső határáig legyen az ember bejelentve, utána kp."<br />
Ez független az adókulcsoktól. Ha a tényleges jövedelme mondjuk felét most is kp-ban kapja, ugyanúgy spórol (csal).<br />
Az, hogy az állam olyan hülye, hogy nem ad hoz létre megfelelő jogszabályokat, a NAV töketlen, a bíróság meg 15 év alatt hoz ítéletet, ha mégis megcsípnek egy nagy halat, nos ez nem az egykulcsos adó hibája.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338076
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:54:14+02:00
2015-06-16T20:54:14+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337826" class="reply_nick_987846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337826 );">@Széchenyiek</a>: <br />
Istenem...<br />
Szóval innen fúj a szél.<br />
Az a számos példa az pontosan nulla, matematikai nonszensz.<br />
Ha valaki egy magasabb sávba esett, csak a magasabb sávba eső részre volt érvényes a magasabb kulcs nem az egészre! Ergo természetesen a nettója nőtt, az MINDIG magasabb volt, ha a bruttó is az volt.<br />
Most komolyan, ekkora hülyeséget hogy lehet leírni azután, hogy előtte Széchenyiről értekeztek? Alapdolog. Aki ezt nem jól tudja, az hogyan akar állást foglalni az egy- meg több kulcsos adó kérdésében?
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27338028
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:49:33+02:00
2015-06-16T20:49:33+02:00
Trisi
http://blog.hu/user/82887
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337936" class="reply_nick_995824" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337936 );">@Jarnyn</a>: Igaz, de nem lehet eltitkolni a kaja adóját, az éttermi ebédelést, a ruhák árát, a benzint meg még sok egyéb dolgot. Aki eltitkolja az a kereskedő aki "elfelejti" az áfát fizetgetni. Ezért - mint vállalkozó - kifejezetten ellenzem hogy egy cég visszakérje az áfát..mert lehet vele trükközni. <br />
<br />
Ha veszek egy autót, esélyem sincs magánemberként nem kifizetni a regisztrációs adót például, de ha egy házat veszek arra is szépen csengetni kell nem keveset. Amit viszont eltitkol a fél ország az a fizetése fele. Ugyanis sok cég már úgy vesz fel alkalmazottat, hogy kijelenti, minimálbér + X ezer. Nincs más választása a delikvensnek, el kell fogadja. <br />
<br />
Szerintem nem az adót kell emelni a többet keresőknél hanem a fizetést a keveset keresőknél. Abból többet tud adózni is és több is marad. Nem a progresszív vagy a mostani adórendszer oldja meg a gondokat, hanem az ha emberi élethez méltó fizetést kap mindenki. Akinek meg olyan a munkája hogy valami keresett dolgot tud, az mindenhol többet keres. Ezért rendszerint az átlag feletti mennyiséget is dolgozik és tripla annyit tanult mint az átlag. Valamit valamiért...
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337964
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:43:02+02:00
2015-06-16T20:43:02+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337866" class="reply_nick_82887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337866 );">@Trisi</a>: Köszönjük, hogy sok oldalról világította meg a kérdést. Reméljük, máskor is hozzászól majd.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337936
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:41:23+02:00
2015-06-16T20:41:23+02:00
Jarnyn
http://blog.hu/user/995824
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337866" class="reply_nick_82887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337866 );">@Trisi</a>: <br />
<br />
Mint kiderült nagyon is lehet. Áfacsalás többszáz milliárdos tétel. : ]
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337922
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:40:23+02:00
2015-06-16T20:40:23+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337744" class="reply_nick_85007" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337744 );">@belepo</a>: Egyetértünk Önnel. Köszönjük értékes sorait.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337898
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:38:29+02:00
2015-06-16T20:38:29+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337520" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337520 );">@efi</a>: Köszönjük, hogy figyelmet szentelt szövegünknek. A megoldás az Ön problémájára az lenne, ha általános és igazságos teljesítménybérezés lenne.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337866
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:35:08+02:00
2015-06-16T20:35:08+02:00
Trisi
http://blog.hu/user/82887
"Minél nagyobb a jövedelem, annál inkább igaz, hogy egyre nagyobb százalékát már "munka nélkül" keresi meg a delikvens"<br />
<br />
Így van! Ezért nem a bér jellegű adót kell emelni, hanem a tőkejövedelmek adóját. Azt amikor a cégből osztalékot vesz ki valaki vagy olyan módon jut bevételhez ami nem a hétköznapi értelemben munka után járó fizetést jelent. Nagyon kevesen keresnek 2 milliót fizetésként és akik mégis , azok javarészt felsővezetők akik szépen be is vannak jelentve és fizetnek mint a katonatiszt, darabszámuk nem akkora hogy abból érdemben lehetne országos méretű bevételt szerezni. Ámde a hangjuk nagy és elég jó érdekérvényesítők. <br />
<br />
Azok akik pedig ennél is többet tesznek zsebre azok pénzügyi befektetésekből élnek már, illetve a cégeik jövedelmét veszik ki. De ez nem az SZJA terepe, tehát ha progresszív adót vezet be valaki, ők csak nevetnek rajta. <br />
<br />
Viszont a progresszív adó elősegíti hogy a legalsó kulcs felső határáig legyen az ember bejelentve, utána kp. Így sikeresen el lehet érni, hogy a progresszív adó miatt kevesebb lesz a befizetett adó. ( jegyzem meg Magyarországon élünk, errefelé az adócsalás - bocsánat, adóelkerülés - nemzeti sport )<br />
<br />
Ezért "kell" emelni / nem csökkenteni a fogyasztási adókat , mert azt nem lehet eltitkolni. Illetve ezért "kell" ingatlan adót kivetni x összeg felett és egyéb tulajdonra érvényes adókat bevezetni.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337826
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:31:19+02:00
2015-06-16T20:31:19+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337394" class="reply_nick_35823" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337394 );">@vakapad</a>: Köszönjük, hogy figyelmet szentelt írásunknak. Egy megjegyzésünk van. Számos példa volt arra, hogy valaki azért keresett nettó kevesebbet, mert bruttó nőtt a bére és ezzel egy magasabb adósávban találta magát.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337780
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:27:59+02:00
2015-06-16T20:27:59+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337368" class="reply_nick_35823" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337368 );">@vakapad</a>: Köszönjük, hogy írt egy hozzászólást.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337748
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:25:12+02:00
2015-06-16T20:25:12+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337340" class="reply_nick_957853" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337340 );">@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül</a>: Köszönjük, hogy figyelmet szentelt írásunknak.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337716
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:22:33+02:00
2015-06-16T20:22:33+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337282" class="reply_nick_358277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337282 );">@aeidennis</a>: Sajnos itt nem fejtettük ki gróf Széchenyi teljes gondolatát. Ha mai nyelven fogalmaznánk meg, amit írt, akkor az lenne, hogy a teljesítménybért kellene alkalmazni minden dolgozó esetében és akkor lehetne az egykulcsos adó. A teljesítménybérről Polló László tudna sokat beszélni.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337674
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:19:43+02:00
2015-06-16T20:19:43+02:00
Széchenyiek
http://blog.hu/user/987846
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337178" class="reply_nick_816285" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337178 );">@cardiobascuralis</a>: Ez túl általános állítás. Nem szeretnénk napi politikai vitákat folytatni, de köszönjük, hogy figyelmet szentelt írásunknak.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337520
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:07:25+02:00
2015-06-16T20:07:25+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
"mindenki akkor dolgozik serényen, ha több munkával, több saját bevételhez jut. "<br />
Akinek magasabb az adóalapja (naívan: többet dolgozik), az most is több bevételhez jut.<br />
"felháborítónak tartaná, ha a magasabb jövedelműeknek többet kellene adózni, mint az alacsonyabb jövedelműeknek." Most is többet adóznak.<br />
<br />
Fel kéne végre fogni, hogy aki havi 2 milliót keres, az nem azért keres 20-szor annyit, mint a másik, mert 20x többet (vagy jobban) dolgozik. Minél nagyobb a jövedelem, annál inkább igaz, hogy egyre nagyobb százalékát már "munka nélkül" keresi meg a delikvens. Aki igazán gazdag még a gazdagok között is, az meg már kvázi nem is csinál semmit, csak ül a karosszékben és a pénze termeli magának a még több pénzt. És a megdöbbentő, hogy tényleg így is van. Na ezért kell a több kulcsos adó. <br />
<br />
Az egy kulcsos adó addig igazságos, ameddig a bevételek közti különbségek közvetlenül valóban a munkából fakadnak (ez a jobbágyoknál igaz is volt, 2x akkora föld, vagy ugyanannyi földön 2x akkora termés, az kb 2x annyi melót kívánt). Ez manapság legfeljebb 2-3 szoros jövedelemkülönbségekig igaz, de mint tudjuk van 100-szoros is.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337488
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T20:04:27+02:00
2015-06-16T20:04:27+02:00
Jarnyn
http://blog.hu/user/995824
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337368" class="reply_nick_35823" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337368 );">@vakapad</a>: <br />
<br />
Megközelítés kérdése. Ha viszont nem jövedelem szemszögből közelíted meg a kérdést, hanem mondjuk társadalmi szerződés és szerepvállalás irányából, akkor az egykulcsos nem igazságos.<br />
<br />
Ugyanis a javakból való részesülés és a környezetre-közösségre terhelt hatások tekintetében a nagyobb (ténylegesen nagyobb) jövedelműek sokkal inkább kiveszik a részüket. <br />
Emellett a különféle szervezetek fenntartása is elsősorban az ő érdekük. Mint rendőrség és bonyolult szofisztikált jogrend. <br />
Mondhatnám az egyszerű dolgozó számára tizedekkora törvénytár kellene, és nem kéne ekkora karhatalom se, azaz rendőrséget fenntartani. Ezek ugyanis többnyire őket védik. <br />
(nagyon helytelenül, de ha a társadalom bedobja a gyeplőt, mindig ide jutunk)<br />
Persze rá lehet fogni, hogy a szegény védtelen fiatalokat, gyerekeket, terhes anyákat, kétkezi munkából élő egyszerű embereket, stb. És ezért még több is kellene belőlük.<br />
De valójában plakátfigyelésre, trafipaxolásra, müveleti területek fenntartására mindig van belőlük elég, de elfogni a fémtolvajokat vagy a biciklitolvajt sosem. <br />
<br />
Tehát félretéve a mesét, a rendőrség nem az egyszerű melósért van, hanem a gazdag rétegért. <br />
<br />
Mivel a jövedelmek esetében általában nem a munkabér az ami kitesz nagy összegeket, így eleve összemosni a "munkával" szerzett pénzt a többivel erős túlzás. <br />
<br />
Társadalmi hasznot tekintve pedig, a gazdag ember elemi érdeke lenne elvileg a sikeres közösség, aminek alapja a jol működő esélyegyenlőséget támogató intézményrendszerek (pl oktatás, egészségügy) fenntartása.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337394
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:52:36+02:00
2015-06-16T19:52:36+02:00
vakapad
http://blog.hu/user/35823
"A Hitel szerzője ugyanis hosszan fejtegeti, hogy mindenki akkor dolgozik serényen, ha több munkával, több saját bevételhez jut."<br />
<br />
Ez a több munkával több bevétel minden egyes akárhány kulcsos adóra igaz.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337368
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:50:01+02:00
2015-06-16T19:50:01+02:00
vakapad
http://blog.hu/user/35823
Az egykulcsos adó a világ legigazságosabb adója, és mindaddig teljes erővel támogatni kell, amíg egy ország megengedheti magának, és az ebből adódó bevétel kiesést nem az egészségügy, az oktatás és a jóléti kiadások sínylik meg, illetve nem egyéb adónemeket kell kompenzációs célból növelni (ÁFA), ami miatt a kiskeresetűek még kisebb keresetűek lesznek (ha nem nő az SZJA terhelésük, akkor is), és nem tudják eltartani a szegényebbeknek termelő és szolgáltató cégeket, melyek tönkremenvén még tovább gyarapítják az eltartandókat. S. í.t.<br />
<br />
Egyébként, mint már említettem, az egykulcsos adó a világ legigazságosabb adója, és ha valamely ország mégis (nagyon) rosszul jár vele, az nem az egykulcsos hibája. Hanem: ...... (itt lehet találgatni).
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337360
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:48:25+02:00
2015-06-16T19:48:25+02:00
Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül
http://blog.hu/user/957853
<a href="http://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna?full_commentlist=1#c27337282" class="reply_nick_358277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27337282 );">@aeidennis</a>: <br />
<br />
ha egyenlőséget akarsz, akkor az nem az egykulcsos szja hanem a kommunizmus. Az egykulcsos szja csak az egyenlőtlenséget növeli ezt közgazdászok már ezer éve kimutatták, a normális ember pedig fel tudja fogni, hogy tényleg így van.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337340
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:46:04+02:00
2015-06-16T19:46:04+02:00
Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül
http://blog.hu/user/957853
ritka egy idióta a blog szerzője. Nem létező dolgokat tulajdonít másnak, majd magában lerendezi, hogy milyen igaza is van annak a másnak, hogy így gondolja! A szerző totálisan egy kórházi eset.<br />
<br />
Meg persze matematikai csődtömeg is, hiszen aki többet keres, az a progresszív adóval is többet fog zsebre rakni. Még akkor is, ha ez valami hihetetlennek tünik. A nyugati világ márt 100 éve nem omlik össze a progresszív adó alatt, na ez hogy lehet?<br />
<br />
Büntetve meg csak az van, akinek a verejtékes jövedelme csak annyi, hogy abból nem tud átlag életmódot folytatni. Tehát az egykulcsos szja amit csak pár 100 ezren élveznek és milliók nyögik, éppenséggel milliók munkáját bünteti.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337282
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:38:31+02:00
2015-06-16T19:38:31+02:00
aeidennis
http://blog.hu/user/358277
Továbbá a többkulcsos adó ellenkezik az emberi egyenlőség elméletével is. Fura, hogy az emberi egyenlőségért közdők többnyire többkulcs- (azaz egyenlőtlenség) pártiak.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27337178
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T19:25:46+02:00
2015-06-16T19:25:46+02:00
cardiobascuralis
http://blog.hu/user/816285
Kár, hogy a sokkal többet keresők nem sokkal több munkával jutnak több pénzhez, hanem sokkal többet lopnak.<br />
Vagy loptak korábban, és azt fektetik be.<br />
Gondolok itt pl. állami vezetőinkre.
https://grofszechenyi.blog.hu/2015/06/15/szechenyi_az_egykulcsos_szja-t_tamogatna/full_commentlist/1#c27336916
Válasz erre: Széchenyi az egykulcsos SZJA-t támogatná!
2015-06-16T18:45:25+02:00
2015-06-16T18:45:25+02:00
klacus
http://blog.hu/user/156940
Amen