A menedzsment módszerek állandóan fejlődnek – gondolják, akik a vezetés és szervezés tudományával éppen ismerkedőben vannak. Azok a menedzserek azonban, akik már több évtizede gyakorolják szakmájukat, sokszor úgy fogalmaznak, hogy a menedzsment tudománya szinte mindig átalakulóban van. Egy ilyen átalakulás volt, amikor divatba jött az úgynevezett win-win szituációra való törekvés, mint a gazdasági ügyekben való megállapodás legemberibb és leghatékonyabb formája.
Mi a win-win megállapodás lényege?
Aki win-win megállapodásra törekszik, az nem tesz mást, mint úgy próbál üzletet kötni, hogy az az üzlet mindkét fél számára „győzelmet” jelentsen. Azt akarja a win-win helyzetre törekvő menedzser elérni, hogy ne a másik kárára, annak bármiféle szorult helyzetét kihasználva érjen el saját gazdasági sikert, hanem hogy úgy legyen „győztes”, hogy a másik is az.
Mit mondott Széchenyi István erről?
Olvassunk bele második könyvébe és megtudjuk!
„Szóval: sokak csak mindég más kárán akarnak gyarapodni... s nem oly módokhoz nyúlni, melyek által mind a két rész nyertes lehetne.” Gróf Széchenyi István: Hitel, Fapadoskonyv.hu Kft., 2010; 11.o.
Azt hiszem, ehhez semmit nem kell és nem is érdemes hozzátenni. Hacsak! Ha van Önnek gondolata erről, kérjük szóljon hozzá ehhez a bejegyzéshez! Mindketten nyerni fogunk általa.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.